Bitte och Lars-Åkes reseblogg

Om denna blogg

Här berättar vi om händelser på våra resor...

Om ni vill maila oss när vi är på resande fot så anväder vi denna adress...
lars60.ursater@gmail.com

Torrox Costa ...igen.

Spanienresa 2015-16Posted by Lars Åke Wed, February 03, 2016 20:01:56
31/1-16
Så var vi tillbaka i Torrox på camping El Pino som vi sagt att vi inte skulle åka till mer för att det är så trångt, så knasiga träd och så höga kanter på campingplatserna och så är vi här i alla fall. Men det är ju här vi har våra kära gamla husbilskompisar så det är värt allt besvär. Men med Kents föredömliga dirigerande kommer vi in och jag slipper hoppa runt som en duracellkanin för att se alla faror.
Efter att vi kommit på plats med el och matta och stolar blev det en lugn stund hos Barbro och Kent i solen. Vi bestämde då att vi skulle gå till den brasilianska restaurangen Amazonas nere i stan och äta dagen efter. Det är ju något som tillhör besöket i Torrox. Vi är lite vanemänniskor, men det är så gott.

Det var marknad den dagen också så vi gav oss iväg vid 11-tiden och gjorde marknaden. Det blev 2 par shorts till LÅ som glömt sina i Calpe. Det blev även ett par sandaler och ett par byxor till mig. Sedan skulle vi gå och äta på Amazonas. Där serveras maten från stora spett som skärs ner på tallriken om man inte hinner snappa åt sig stycket i tid. Det är 9-10 spett som skall avverkas nöt, fläsk, lamm och olika korvar och avslutas med ett ananasspett med kanel. Vi brukar avsluta med en väl skiktad Irish coffee men den blev vi snuvade på, dom kunde inte fixa den då. Trist tyckte vi. Det var Marita o Janne, Marita o Leif, Barbro och Kent osså vi som träffades och åt. Lite besvikna men mätta och glada började vi gå hem över frukt- och grönsaksodlingarna. Vi pratade och stånkade för backen är riktigt jobbig men upp kom vi och väl där stannade vi och pustade ut och tittade på en omogen bananstock.

Som ni ser har vi fullföljt vårt verk med kartan och klistrat in de länder vi besökt med husbilen. Blev bra tycker vi. Vi får väl välja andra länder nästa år så vi kan fylla i fler.

Bilden med pinnarna på är från en fin utsiktsbalkong med glasbotten vilket är lite läskigt. De andra bilderna är från strandpromenaden. Jag försöker lura er med att jag backat men det tror ni väl i alla fall inte på.

Men allt trevligt har ett slut så i dag åkte vi vidare mot Malaga och en camping i en ort som heter Humilladero. Campingen heter La Sierrecilla och är utan både träd och gropar och är väldigt fin. Staden är fin och man går ner dit på en kvart. Den är levande med folk i rörelse vilket det inte var i Balerma som man kunde tro skulle självdö men om man skall vara rättvis blev den liiite bättre efter tag.
Nu blir vi här några dagar och mer kommer i nästa inlägg.

Kaffet puttrar i bryggaren och sedan blir det nog lite tv och Willepromenad. Mörkret har lagt sig här nu och klockan är 20.00.